Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2 Kasım 2011 Çarşamba

Comodo Türkiye'de!

Comodo

   

    Internet Güvenliğinin Gözde Markası Amerikalı Comodo Türkiye’de...



5 Milyar Dolarlık Piyasa Değeri, 1000’e yakın çalışanı ile Comodo Türkiye’de internet güvenliği alanına yeni bir soluk getirmeye hazırlanıyor.

- Comodo, ABD’de bir Türk girişimcinin sahip olduğu en büyük şirketlerden biri olarak biliniyor.

5 milyar dolarlık piyasa değeri ve 1000′e yakın çalışanı ile dünyanın en büyük güvenlik yazılım şirketlerinden Amerikalı Comodo, Türkiye pazarına giriyor. 10 yıldır Amerika’da faaliyet gösteren yayın grubu TURKOFAMERICA ile anlaşan Comodo, gerek son tüketiciye, gerekse küçük, orta ve büyük şirketlere, resmi kurumlara yönelik geniş ürün çeşidiyle internet güvenliği konusunda hizmet sunacak, bilgi teknolojilerini Türkiye’ye transfer edecek.

Comodo, Amerika’da antivirüs pazarında ”virüssüz internet garantisi’ veren ilk firma olmasıyla da tanınıyor. Dünya genelinde 200 bin işletmede ve 35 milyon desktop kullanıcısının internet güvenliğini sağlayan Comodo, a Aralarında ABD’nin en büyük bankalarından Chase, ABD’de dijital güvenlik protokolü SSL sertifikası pazarında lider durumda bulunuyor.

Comodo son olarak İngiltere’de Network Computing and Computing Security tarafından organize edilen ‘2011 Bilgisayar Güvenliği Ödülleri’ yarışmasında ‘Yılın Anti Virüs Çözümleri’ ile ‘Küçük ve Orta Boy İşletmelere Yönelik Çözümler’ dallarında finale kaldı.

Comodo’nun Türkiye’de piyasaya sunmaya hazırlandığı iddialı ürünlerden biri de kendi mühendisleri tarafından geliştirilen Amerika’da büyük yankı uyandıran PC doktoru Geek Buddy ürünü. Geek Buddy PC kullanıcılarına online veya call center’lar vasıtasıyla ihtiyaç duydukları her türlü programın kullanımında hizmet verecek. ABD’de büyük teknoloji mağazalarında da satışa sunulan ürün ABD’den sonra Türkiye’de de bilgisayar kullanıcılarının beğenisine sunulacak.

Dünya genelinde her yıl yüzde 50 oranında büyüyen Comodo ile Türkiye internet güvenlik pazarı, ürünleri bir Türk girişimciye ait olan bir firmayla ilk kez tanışıyor. Comodo önümüzdeki dönemde dünya genelinde 300 milyon insanın bilgisayarını korumayı hedefliyor.

Şirketin öncelikli hedeflerinden biri de internet güvenliği ile ilgili teknolojinin üretimini iki yıl içinde Türkiye’de de yapabilmek.

Comodo’nun kurucusu ve CEO’su Melih Abdulhayoğlu, ”Amacım sadece Türkiye’ye ürünlerimi gönderip satmak değil. Dünyada internet güvenliği alanının en önemli oyunculardan biri olarak, bütün derdim ABD’den Türkiye’ye teknoloji transferini gerçekleştirmek. Türkiye’de Amerika’dan, Rusya’dan veya farklı ülkelerden teknoloji firmaları var. Fakat büyük çoğunluğu teknoloji transferi yapmıyor. Ürünleri getirip Türkiye’de satıyor, parasını kazanıp ülkesine geri götürüyor. Teknoloji transferine ihtiyaç duymuyor. Comodo’nun kurucusu ve CEO’su bir Türk işadamı olarak ben bu şekilde yaklaşamam. Güvenlik önemli ama daha da önemlisi, benim amacım satış kanalları ile başlangıç yapıp pazardaki duruma göre teknolojiyi Türkiye’ye transfer etmek,” diye konuştu.

Abdulhayoğlu, Comodo’nun internet güvenliği ile ilgili tüm ürünlerini Türkiye’de oluşturulacak altyapı ile Türkiye’de de yapmak istediğinin altını çizerek, ”Hedefimiz Türkiye’de de teknoloji üretimini gerçekleştirmek ve bu teknolojiyi Türkiye üzerinden de Dünyaya satabillmek.Bu alanda endüstriyi oluşturmak amacıyla yola çıktık. Bunun için Türkiye’ye giriyoruz,” dedi.

DEVLET KURUMLARINA VE ÜNİVERSİTELERE ALTYAPI DESTEĞİ

Abdulhayoğlu, Comodo’nun Türkiye’deki operasyonunda teknoloji üretimi konusunda kurumlarla yakından çalışacağına dikkat çekerek şunları söyledi: “Comodo, Türkiye’ye girerken devletin kurumlarına, üniversitelere altyapıda destek olacak. Biz gerekli her şeyi yapacağız ama Devlet ve üniversiteler bu teknoloji için de destek olmalı. Üretime geçeceğimiz zaman, üniversiteler de bu alanda destek olmalı. Çünkü yetişmiş elemana çok büyük ihtiyaç var. Devlet, teknoloji üreten ve satan böyle bir yapıya gerekli koordinasyonu sağlama noktasında destek olmalı. Teknoloji üreten firmaya ilk desteği müşterisi verecektir. Devletin teşviği maddi olarak değil, bu stratejiye destek ve kurumlar arasındaki koordinasyon anlamında olmalı.”

Yaklaşık bir yıldır Comodo ile görüşmelerin devam ettiğini söyleyen TURKOFAMERICA Genel Müdürü Ömer Güneş ise Türkiye pazarının internet güvenliği alanındaki ihtiyaçlarını tespit ettiklerini ve geniş bir ürün gamı ile piyasaya gireceklerini söyledi. Antivirüs yazılımları, dijital güvenlik protokolü SSL sertifikaları ve pazarda büyük bir açığı kapatacak. Bilgisayar kullanımında yaşanan sorunları anından çözen ve 7/24 hizmet veren Geek Buddy ürünleriyle Comodo’nun, Türkiye pazarında büyük ilgi uyandıracağını kaydeden Güneş, “Yaklaşık 6 aydır Comodo ile görüşme halindeyiz. Melih bey, yıllardır tanıdığım başarılı bir Türk girişimci. Yurtdışında ve özellikle ABD’de inanılmaz başarılar elde etmiş bir girişimci. İnternet güvenliğinde marka olan bir firmanın kurucusunun ve CEO’sunun Türk olduğunu ilk öğrendiğimde, hayret etmiş ve gurur duymuştum. ‘Comodo birçok ülkede var, neden Türkiye pazarında direkt satış ve pazarlama ile niye girmiyor?’ diye soruyordum. Bizler, Türkiye pazarının çok geliştiğini ve büyük gelecek vadettiğini, bu pazarda olunması gerektiğini anlattık. TURKOFAMERICA olarak, yaklaşık 6 aydır, PRESSCUBE şirketinin yöneticisi Ertan Turhan ile birlikte pazar çalışmasını yürüttük. Şuan çalışmalarımıza başlamanın mutluluğunu yaşıyoruz,” diye konuştu.

MUCİT ÇOCUĞUN 13 YILLIK MARKASI

Kendisini ”mucit bir çocuğa” benzeten ve ilk elektronik devresini dokuz yaşında yapan Melih Abdulhayoğlu, 1998 yılında İngiltere’de Comodo’yu kurdu. Şirkete Güneydoğu Asya’da yaşayan ve avını stratejik olarak sadece ısırarak öldüren Komodo ejderhasının ismini verdi. Masasında ise her zaman Komodo ejderhasının küçük bir maskotu bulunuyor.

İngiltere’de kısa sürede dijital ortamda veri güvenliği konusunda kendisini ispat etti. 2004 yılında, şirketin merkezini New Jersey eyaletinin Jersey City şehrine taşıdı. ”Neden Silikon Vadisi değil de, New Jersey ? ” sorusuna, ”Biz fon arayan yeni bir girişim değiliz, büyük şirketlerin satın almak için kapısında beklediği bir şirketiz” diye cevap veriyor. Şirketini milyar dolarlar da teklif etseler satmayacağını söylüyor. Gerekçesi ise idealleri… Internet ortamının güvenli bir hale gelmesi, Abdulhayoğlu’nun en büyük tutkusu. Bunun için pazarın hiç alışık olmadığı müşteri dostu uygulamaların sahibi. Aslen Antakyalı olan Abdulhayoğlu, Antakya mutfağına olan hasretini, oturduğu evin yakınlarına açtığı bir restoran sayesinde gideriyor. Üç çocuk babası olan Abdulhayoğlu, 2008′de Ernst & Young tarafından yılın girişimcisi, Security Products Guide’in ”2011 yılı Global Excellence Awards” yarışmasında ”Yılın Girişimcisi” ödülüne layık görüldü. Abdulhayoğlu son olarak Golden Turk Awards yarışmasında juri tarafından En Başarılı Girişimci ödülü ile ödüllendirildi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder